lauantai 21. heinäkuuta 2012

Liian vaikea ollakseen helppo


Maanantaina päästiin pitkästä aikaa Lappilan porukan tottiksiin. Nekun on aina maanantaisin ja mulla on sattunut koko kesä maanantaille iltavuoro :(
Siedätin Perdee kentän laidalla sillä välin kun Tiina ja Veksu tottisteli. Perde leikki patukalla ja oli paikkamakuussa. Mutta hoksasin heti että koira on ihan liian villillä päällä. Olin just päässyt töistä ennen reenejä joten en ollut ehtinyt käyttää sitä lenkillä.. Hyvä minä! Sit oli meiän vuoro. Pidin Pepen liinassa ja aloitettiin hlöryhmällä. Pepe pomppi ja aukes ihan hirveesti ja varmana mun naamasta näki että en oo tyytyväinen :D Paljon vinottamista ja paljon vinkumista!! Arvuuteltiin että millä aukeemisen sais pois. Joo onhan tässä reenitaukoa ollut paljon kesän aikana joten ei ihme että oon itekkin ihan pihalla enkä tiedä miks mun koira tekee niinkun tekee.. Mutta nyt oon saanut ratkaisun ongelmaan. Koira on liian energinen. Ei sitä voi suoraa autosta ottaa hommiin vaan se täytyy väsyttää edes jotenkin että se keskittyy eikä liiottele ja oo kun aikapommi! Täytyypä laittaa meidän torstain seuraamisvideo Tiinalle nähtäväksi, koska ei me taas maanantaina päästä mun duunin takia treeneihin. Onneks kohta on jo syksy. Tiina sanoi pitkän treenitauon jälkeen että ollaan me edistytty (mietin vaan että missä) ja että Pepelle on tullut viettiä lisää. Nyt kun sen joku muu ääneen totesi niin kieltämättä oon täysin samaa mieltä. Siitä suuremmasta syystä sitä täytyy laskea ennenkun voi opetella uusia tokojuttuja.<3


Käytiin Huisin ja Veeran kanssa torstaina tokoilemassa tossa meidän omalla nurmikentällä. Tällä kertaa heitin Perdelle palloa ekat 5min ja annoin kiertää pari puuta. Kyllä siinä eroo on aivan homona kun ennen pallon heittoa se huutaa tosi herkästi ja sen jälkeen ei sitten millään vaikka tekee voi-evl seuraamisen askelsiirtymiä! Ja ei vinota seuruussa! Ei yhtään! tehtiin sit vähän kaikkia alo-avo juttuja kun Veera otti videolle. Pepe ei tunnu enää ollenkaan löysältä pienen väsyttämisen jälkeen vaan se jaksaa tehdä kunnolla, ainoo että se ei sillon jaksa keskittyä kaikkeen ympärillä olevaan ja siihen huutamiseen. Ainoo liike mihin en ollut tyytyväinen niin nouto! Nyt otin taas pitkästä aikaa kapulareenit sisälle!


Loppuun sai meidän tokopennut tehdä paikkamakuun (olin osan ajasta piilossa). Huisin ja Pepen väliin jäi vaan 1m ja molemmat keskittyi tosi hienosti! :) Pari kertaa muistutin Pepee kun sen nenä painu maahan mutta muuten ok. Sit korjasin kerran sen asennon ja laitoin sen vähän kauemmas Huisista.
Sit sai pennet leikkiä yhdessä :) Pepe oli aika varovainen ja Huisi huusi kun syötävä. Sit Pepe päätti tehdä saman kuin Hugolle eli istui päälle ja odotti kunnes huuto loppuu! :) Veeran kanssa naurettiin vieressä!!



Meillä on nyt tiedossa 5kpl möllitokoa elokuulle :) Syyskuussa olis tarkotus kokeilla TK1 ja ehkä lokakuussa AVO1. Toi koira vaikuttaa kyllä nyt niin hyvältä ja meidän yhteistyö on alkanut vihdoin sujua. Ei ole tapahtunut enää karkailuakaan!
Odotan niin paljon Lappilan porukan tottisleiriä joka on elo-syyskuun vaihteessa! Pelkkää tottista koko vkloppu!!
Eloisa leiri on kanssa sitten joskus syksyllä :) Touhukas syksy siis tulossa.

Ei kommentteja: